Narzeczeni powinni zgłosić się do kancelarii parafialnej najpóźniej trzy miesiące przed planowaną datą ślubu!
Wymagane są następujące dokumenty
- Aktualny (tzn. nie starszy niż 6 miesięcy) akt chrztu obojga narzeczonych.
- Dowody osobiste narzeczonych.
- Świadectwo ukończenia katechezy przedmałżeńskiej (w szkole średniej lub w parafii).
- Zaświadczenie z Poradni dla Narzeczonych (podczas spotkań narzeczeni zapoznają się z nauczaniem Kościoła na temat przekazywania i ochrony życia – ze względu na charakter spotkań na pierwsze narzeczeni powinni zgłosić się przynajmniej na 3 miesiące przed planowanym ślubem).
- Dane świadków (imię, nazwisko, data urodzenia, adres).
- W przypadku zawierania małżeństwa konkordatowego (małżeństwo kanoniczne pociągające za sobą skutki przewidziane w prawie polskim) wymagany jest ważny dokument z Urzędu Stanu Cywilnego o braku przeszkód cywilnych do zawarcia małżeństwa (ważność kończy się po trzech miesiącach od momentu wystawienia).
- Jeżeli kandydaci zawarli już związek cywilny przedstawiają stosowny akt, w przypadku wdów i wdowców konieczny jest także akt zgonu małżonka.
Bezpośrednio do dnia ślubu przygotowują spotkania z duszpasterzem. Podczas spotkań omawiane są zagadnienia dotyczące znaczenia chrześcijańskiego małżeństwa oraz liturgia tego sakramentu.
Ważnym elementem jest Sakrament Pojednania – narzeczeni powinni przystąpić do niego dwukrotnie: na początku podjętych przygotowań oraz w przeddzień ślubu.